Monday, February 26, 2024

džem iz kesice od narandže i mandarina

Već par dana razmišljam da li da postujem 'recept' za ovaj džem. I konačno sam prelomila, stavljam nešto što je u domenu uputa sa kesice. Kako mi profesija ne dozvoljava da samo 'ispustim' svoju verziju na papir, moram da objasnim zašto to radim i zašto mi je u redu da se i ovaj 'recept' nađe na blogu.

Prvo da budemo načisto, ovo nije marmelada, jer nema ništa lepše od marmelade od narandži. Isto tako moram reći da za marmeladu, po mojim standardima, moraju da budu neprskani citrusi ili bar da znam poreklo (poznajem proizvođača). Nije ni žele, koji je isto božanstven ali zahteva upotrebu kore (na drugačiji način od marmelade). Svakako oba procesa zahtevaju angažman od dva dana, što u mom slučaju nije problem, ali nekada jednostavno poželiš da nešto napraviš u kratkom vremesnkom roku. 

Dakle ovo je džem sa dodatkom pektina (jer ne koristimo koru, i ne ostavljamo da se sav sadržaj iz narandže kuva u vodi i posle tokom nekoliko sati cedi i onda naknadno meša sa šećerom i kuva do određene temperature). 

Nekada sam ovaj instant džem pravila koristeći šećer za džemove (sugar jam) koji sam kupovala u inostranstvu. To je šećer sa dodatkom prirodnog pektina, uglavnom od jabuke, i moram reći da je to prva opcija ako bih mogla da biram, ali kako više nemam tu mogućnost i kako nisam išla u potragu za pektinom od jabuke, odlučila sam da koristim džemfix i prigrlim sva tri E broja koja se izlistavaju na poleđini kesice. 

Narandže koje sam kupila imaju deklaraciju na kojoj je istaknuto da su za ceđenje, tako da ne bih ni pod kojim uslovima koristila koru. Mandarine su bile na ekstra akciji, tako da sam dodala sok od mandarina u pulpu od mlevenih narandži.

Narandže operem i oljuštrim koru nožem, tako da skinem i deo opne. Presečem na pola i izvadim koštice ukoliko ih ima, ovde nije bila niti jedna i sklonim onaj beli deo iz sredine. Stavim u blender, i sameljem. Izmerim mlevenu narandžu, tako da bude oko 1kg i dodam sok od cedjenih mandarina i sok od pola limuna. Sve ukupno treba da teži 1,2kg do 1,3kg. Izmerim kao po uputstvu 350g šećera i pomešam od toga dve kašike sa sadržajem iz kesice (džemfix) i to dodam u smesu od narandže i mandarina. Stavim na najjaču vatru i mešam non stop dok ne proključa, i čim proključa dodam ostatak šećera. Mešam i pustim da kuva na najjače minut. Sklonim sa vatre, sačekam koji minut samo da se stiša, promešam i punim sterilisane tegle. Kada se ohladi ide u frižider. 

Ono što se dobije je nešto između želea i džema, vrlo lagane note, toliko lagane da bi mogao onako iz tegle da se konzumira velikom kašikom. Ja ovo zovem instant džem od narandže ili sveži džem od narandže iz kesice :)

Probajte, neće vam škoditi. 


 

No comments:

Post a Comment