Sunday, March 17, 2024

pasta al limone

DESET ŽUTIH LIMUNA

Deset žutih limuna

Došlo u moj stan

Jednoga sam pojela

Ostalo ih najn


Devet žutih limuna

Još ne znaju ko sam

Jednog sam naribala

Ostalo ih osam


Osam žutih limuna

A pogled im ledan

Jednog sam iscedila

Ostalo ih sedam


Sedam žutih limuna

Jedan kao med

Naprosto se predao

Ostalo ih šest


Šest žutih limuna

Zbrisalo na led

Jedan se izgubio

Ostalo ih pet


Pet  žutih limuna

Skočili u lonac

Jedan se okliznuo

Ostalo ih forac


Četiri žuta limuna

Sok u njima vri

Jedan se rascopao

Ostala ih tri


Tri  žuta limuna

A protiv njih ja

Jednog sam kandirala

Ostala ih dva


Dva žuta limuna

Ja ih samo gledam

Jedan se osušio

Još ostao jedan 


E od tog jednog smo napravili pasta al limone.


 

Recept kao da se sam nametnuo. Nalazi se u knjizi Easy Wins koja je pre par dana imala svoje predstavljanje. Ovo je peta knjiga slavne autorice Anna-e Jones. I upravo ovaj recept 'otvara´ knjigu i pripada prvom poglavlju koje nosi naziv LIMUNI (LEMONS).

Video recept je dostupan na youtube kanalu autorice, pogledajte. U pitanju je one pot dish, tj. jelo koje se sprema u jednoj posudi.

Za dve osobe

200g testenine, špagete (9 minuta)

50ml ulja maslinovog

čen belog luka

kašičica morske soli

rendana korica celog većeg limuna

500ml ključale vode

sok od pola limuna

20g rendanog parmezana (ja sam koristila graviera tvrdi sir)

25g maslaca 

Bitno je da izaberete posudu koja po širini odgovara dužini špageta, tako da one skoro mogu da stanu položene. Dakle, u posudu položite špagete, dodajte ulje i čen belog luka, posolite i naribajte koricu limuna. Nalijete ključalom vodom i poklopite, stavite na šporet na najače. Čim voda nanovo provri otklopite i kuvajte špagete 8 minuta 'mešajući' povremeno, kako se testo ne bi zalepilo. Nakon osam minuta dodajte sok od pola limuna i kuvajte još dva minuta. Sklonite sa vatre, dodajte rendani sir i maslac. Promešajte u poklopite. Ostavite da se sve stiša jedan minut. 

Špagete su spremne za serviranje. Ukoliko je potrebno dodajte soli, bibera, limuna, još rendanog sira.. 

Vrlo jednostavna, kremasta testenina, savršena za sve ljubitelje limuna.

 

No comments:

Post a Comment