Sunday, March 31, 2024

kuskus sa mlevenom junetinom i salatnim pasuljem

Fali mi taj sat što se izgubio sinoć, i nikako da ga ulovim. Ako ne prestane ovo pomeranje sata moraću da se računam po sopstvenom vremenu. Zato danas sve kasni, ali je recept da se zapiše i obavezno proba jer je preukusan, prste da poližeš, ustvari tanjir da poližeš!

Pre par dana sretnem komšiju koji prati ovo moje kulinarenje na instagramu i u razgovoru se uvek dotaknemo hrane. Pita on mene zašto ne stavim neki recept za gulaš. Generalno nisam baš zaljubljenik u meso, sve ređe ga konzumiram. Za sve ove godine koliko postoji blog mislim da ima samo par recepata sa mesom kao izvorom proteina. Ali, sasvim slučajno, odnosno neplanski, dok sam čistila frizider/zamrzivač primetim da imam neiskorišćeno pakovanje mlevene junetine. Moj pas svakako jede više mesa od mene, i kada kupujem da njoj spremim obrok onda povremeno spakujem u zamrzivač koji paket i za sebe. Kako nisam išla ni u prodavnicu ni na pijacu ovaj ručak sam napravila od sastojaka koje sam imala u špajizu i frižideru. Jelo je ispalo savršeno, i baš ali baš ukusno i super jednostavno za pripremu. Dakle za 4 osobe i jedan dekonstruisani gulaš (lagani sos od mesa sa kuskusom i salatnim pasuljem) su potrebne sledeće namirnice:

2 crna luka (veća), sitno seckana na kockice

2-3 kašike ulja

so

150g mlevenog junećeg mesa

1/2 kašičice mlevenog cimeta

1/4 kašičice mlevenog muškatnog oraščića

jedna veća šargarepa, sečena na krupnije komade

konzerva seckanog paradajza + 2 konzerve vode 

pola kašičice šećera

konzerva crvenog pasulja

130g kuskusa

sveži peršun

sveži vlašac

limun

Na ulju popržite luk dok ne promeni boju, postane blago karamelizovan (oko 10 minuta). Posolite i dodajte mleveno meso da se prži. Meso pržite na srednje jakoj vatri dok ne porumeni lagano i krene da se lepi  za šerpu. Tada dodajte cimet i muškatni oraščić i jos malo posolite. Dodajte šargarepu, pržite još minut dva i nalijte sve sa paradajzom iz konzerve i vodom, dodajte i šećer i još malo posolite. Promešajte i čim pusti ključ dodajte oceđen pasulj, smanjite na srednje jaku vatru i otklopljeno krčkajte oko 25 minuta. Pred kraj probajte i začinite po ukusu. Kada je gotovo, sklonite sa ringle i dodajte kuskus, promešajte i poklopite. Ostavite poklopljeno oko 7 minuta. Otklopite, dodajte seckani peršun i vlašac, promešajte, servirajte i iscedite limuna.. Služiti uz svežu zelenu salatu.

Ovo naravno nije gulaš, ovo je kao neka lagana verzija i vrlo jednostavna bez komplikovanih namirnica i idealan obrok za izlazak iz zime, prosto osvežava dok ga jedete.

Video okačen na IG koga zanima kako sve izgleda u skraćenoj verziji. Nisam uspela da slikam, jer mi Ito nije dala da podignem roletnu i dodjem do svetla, ovo je jedino ostalo zabeleženo, ipak video zapis postoji!

Čitamo se uskoro, a do tada obavezno probajte kuskus!



No comments:

Post a Comment